2014-10-13

482 Osmanthus Fragrants

毎年秋は金木犀が香り、強い芳香が嗅覚に染み渡り、その場を離れてもいつまでも匂いがするくらいですが、以前はこの甘い強い香りがあまり好きではありませんでした。しかし昨年は嗅覚を一時的に傷め、特に甘い香りは感覚がなかなか戻らない状態でした。去年の秋はこの香りを感じとることができなかったのです。それが今年は、金木犀が惜しみなくまき散らす香りを楽しめるようになりました。苦手だった香りが今では楽しめるものとなったのです(とはいえ、香りの種類で言えば同じモクセイ科でもライラックの方がよほど好きなのですが)。

Every autumn we have orange fragrant olives which smell sweet and catch your nose to the extent that the fragrance remains event after you left from the tree. I used to have a bit trouble with this strong sweetness. But last year I had accidentally lost my sense of smell for a while and couldn't even feel this smell in autumn. This year on the contrary, I am enjoying the scent that the orange flower gives us as generously as possible. The one that used to make me frown turned to be one of my delights. Nonetheless I'd rather care for the scent of lilac which is in the same Oleaceae.

No comments:

Post a Comment